Fredagen den 12 juni. Älskade Alfons 7-årsdag. Om alla ni fantastiska medmänniskor.



Grattis du älskade, vackra
solskensbarn, på
din födelsedag.

För sju år sedan, mötte
vi dig, älskade
vi dig, livets
allra första
början.

Grattis du saknade, hos
oss finns du, i
vår historia, i
den tid som var vår.

Alfons vårt barn, idag
fyller du tankar,
färdas på
mångas
läppar, berättas
om och gör skillnad.

Grattis Alfons.
Idag minns vi dig, som
det där glada
busiga lilla barn, som
alltid levde här och nu.


Alfons två och ett halvt. Våren 2005.


*


Alla ni fantastiska människor.

Tack för alla ljus, tack
för tankar, ord och värme.

Tack för att ni
minns
Alfons, genom
oss, i
er.

Tack för att ni
visar
kärlek, delar
upp den stora
sorgen, hjälper
oss att bära.

Tack för alla frimärken, steg
mellan cykel och brevlåda.
Tack för omslagspapper,
toalettpapper,
tejp och skrivstil.

Tack för tågfärd,
gång,
flygplan och taxi.

Tack snälla ni.
Ni är våra Alfonsringar, precis
som de ringar som sprids, på
vattenytan.

Imorgon tänder vi
etthundranio ljus.



Catarina Christian
Alma Vera Lykke


*



Alfons ett år.


*

Kommentarer
Postat av: Sofie

Grattis pa fodelsedagen, finaste Alfons.

2009-06-12 @ 04:56:11
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste, varmaste, varmaste!!!

Kärlek till er alla och ni är så himla bäst.



Puss och kram!

Postat av: Elin A

Tänker på er idag!



Grattis på din 7 årsdag Alfons. Du står säkert längst fram på ditt skepp och spanar



Många varma kramar Elin

2009-06-12 @ 06:46:45
Postat av: Carina o Rasmus

Kära ni, vi fick inte iväg något ljus... Men vi kommer att tända ett ljus för Alfons hos oss idag. Han är med oss i tankarna, ni finns i våra tankar. Många kramar från Carina o Rasmus

2009-06-12 @ 07:26:27
Postat av: Malin

Grattis du modiga barn!

2009-06-12 @ 08:34:42
Postat av: Giesela o Linnea

Grattis på födelsedagen Alfons!!!

Jag och Linnea tänder ett extra ljus för Alfons på Sagas skolavslutning.

Många kramar!!!

2009-06-12 @ 08:42:42
Postat av: Honungspojkens mamma

Grattis fina lilla Alfons på din födelsedag. En stor kram från oss och ett litet ljus tänder vi här hemma för dig.

2009-06-12 @ 09:43:49
URL: http://www.honungspojken.blogspot.com
Postat av: Josefine

Grattis på Din dag, fina fina Alfons!

Kram, Josefine

2009-06-12 @ 09:46:26
Postat av: Maria

Grattis till dig lilla barn som är så närvarande genom så många människor. Tankar till familjen som gör så mycket för sina barn.

2009-06-12 @ 10:04:05
Postat av: Hanna

Grattis Alfons på din födelsedag!



Jag och mina barn kommer att tända ljus här hemma vid köksbordet, idag, när vi äter fika. Vi firar din dag. För fast att vi inte känner varandra, eller ens träffats - så känns du så nära. Alfons, världens finaste Alfons, du finns även här hos oss hemma i Karlstad.



Stor kram till finaste Alfons, och Alfons finaste familj!

2009-06-12 @ 10:39:00
Postat av: Birthe

GRATTIS till universums finaste Alfons!!



Ikväll tänder tänder jag ett ljus bara för dig.



Kramar!







2009-06-12 @ 10:41:25
Postat av: Inger

Grattis på 7-årsdagen !



Tänker på dig och familjen !

2009-06-12 @ 10:47:18
Postat av: Thomas Nydahl

Alla våra tankar är hos Alfons och er idag! med värme, morfar Thomas och Astrid

2009-06-12 @ 11:58:16
URL: http://nydahlsoccident.blogspot.com/
Postat av: mia

Grattis allra finaste Alfons! Idag hurrar vi för dig här från möllan. Och skichar jordgubbstankar och chokladbulledrömma till dig. Det ska man ha på sin 7-års dag!



Tankar och kramar genom regn och storm, mia

2009-06-12 @ 12:22:49
Postat av: Sara

Grattis lilla Alfons på 7-årsdagen!

2009-06-12 @ 12:52:00
Postat av: Helena

Fick inte iväg ngt ljus.

Men skickar många tankar idag till er.

mvh

Helena

2009-06-12 @ 13:04:02
Postat av: Johanna (Ebbes mamma)

Stort grattis till Alfons på födelsedagen! Tänker på er hela familjen idag.

2009-06-12 @ 13:22:04
Postat av: Emilie

Grattis på födelsedagen fina lilla pojke.

Tänder ett litet ljus för dig här I Luxemburg.

2009-06-12 @ 14:55:21
URL: http://www.lurreburre.wordpress.com
Postat av: Marie från Hörby

Stort grattis på 7-årsdagen, världens finaste Alfons!

Ni finns alla i mina tankar extra mycket idag.

Kram

2009-06-12 @ 15:29:14
Postat av: Moa

Grattis på 7-årsdagen fina Alfons!

2009-06-12 @ 16:28:11
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: A-K

Grattis finfina Alfons!



Ni finns alla i mina tankar idag!



Jag kommer att tända ett ljus och fira hans minne ikväll!



Kram på er!

2009-06-12 @ 16:44:03
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Anonia

Har följt er ett tag men inte skrivit något tidigare. Tänker på er och Alfons idag.

Idag firar jag också 5årig bröllopsdag, tänk vad livet konstigt och orättvist, för 5år sedan var Alfons frisk..

Ni skall veta att ni finns i mina tankar.

Stor kram från Antonia

2009-06-12 @ 16:47:59
Postat av: Jenny i Dalby

Grattis söta lilla Alfons på din sjuårsdag! Och ni i familjen finns i mina tankar idag, trots att vi aldrig mötts! Här kom ljusen iväg lite sent men de kanske kan få brinna en annan dag.



Kramar

2009-06-12 @ 16:52:34
Postat av: Helen

Alfons, grattis på din dag, ät mycket tårta och fira ordentligt med dina änglavänner

kram Helen i Lomma

2009-06-12 @ 17:07:52
Postat av: Moster Malin

Idag känns du nära Alfons. Mycket nära.

2009-06-12 @ 17:12:17
URL: http://www.alstrom-karleken.blogspot.com
Postat av: Miranda

Grattis på födelsedagen finaste Alfons! Idag ska vi tända ljus här hemma också.

2009-06-12 @ 17:46:11
Postat av: Linda på Lingon

Grattis Alfons vi har tänkt och pratat om dig idag på förskolan.



Himlen öppnade sig precis som för att visa hur sorgset livet kan vara. Eller var det vågskvalp och stänk från ditt piratskepp som nådde ända ner till oss.



Alfons, du lever vidare på så många sätt



Kram till dina syskon

2009-06-12 @ 18:38:22
URL: http://describingmylife.blogg.se/
Postat av: Syster Anna

Stort grattis Alfons! Jag ska tända ett ljus för dig när jag kommer hem ikväll. Puss och kram

2009-06-12 @ 19:04:32
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Idag tänker jag på Alfons. Varma tankar och ett varför!

Grattis lille fina pojke!

Kram!

2009-06-12 @ 19:42:24
URL: http://echolmqvist.blogg.se/
Postat av: Helena

Fikk dessverre ikke sendt noe lys i posten, men vi har tent lys her hjemme i dag for fine Alfons og familien!



Gratulerer med dagen!



2009-06-12 @ 20:10:29
Postat av: Johanna

STORT G R A T T I S till dig idag ALFONS!!!



Det är DIN DAG IDAG, din 7 års dag!!!



Du firas i mina tankar idag, och imorgon firas du med massor med ljus!!!



HURRA HURRA HURRA för finaste Alfons idag :-)



Stor kram till hela familjen Löv

2009-06-12 @ 20:15:36
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Malin från Kristianstad

Etthundratio ljus med mig här hemifrån mitt..

tänkt på Alfons och er idag då det varit Alfons födelsedag. Grattis Alfons! Hoppas du har det bra tillsammans med alla andra änglabarn. Måste släcka ditt ljus nu för jag måste lägga mig men det har brunnit för dig hela kvällen ska du veta.



Varma kramar till dig Alfons och hela din fina familj.

2009-06-12 @ 22:06:36
Postat av: Janina i Röstånga

Vi har sjungit "Nu ska vi sjunga så taket det gungar att vi gratulerar lilla Alfons idag" så många gånger att när vi gick på studentfest på kvällen blev Tella besviken att inte Alfons var där?!

Hoppas att ni har haft en fin dag med alla era fyra!

Kram

Janina

2009-06-12 @ 22:09:35
Postat av: Janina i Röstånga

Vi har sjungit så många gånger för Alfons idag att när vi gick på studentskiva på kvällen trodde Tella att det var Alfons som tagit studenten?



Hoppas att ni har haft en fin dag med er alla fyra!

Kram Janina

2009-06-12 @ 22:19:17
Postat av: Janina

Jaja, ni förstår vad jag menar!

2009-06-12 @ 22:20:43
Postat av: Kajsa

Grattis till familjen Löv på denna dag!

För att Alfons föddes och fick bli en del av ert liv, för att jag fick lära känna honom och för allt han har betytt. Jag skickar min kärlek över alla gränser och hoppas att lite når fram till Alfons var han än är.

Jag hoppas att ni har haft en fin dag och kunnat minnas allt som Alfons fick dela med er. En glädjens dag att fira att han kom till er och en sorgens dag att han inte finns här att få krama och gratulera på sin sjuårsdag.

Jag älskar er och mina tankar har funnits hos er hela dagen!



Kajsa

2009-06-12 @ 22:37:08
Postat av: mia

Alfons ljus brinner här hemma ikväll och inatt. Och jag tänker på er alla fem och hoppas att ni har det bra. Åtskiljda för stunden, tillsammans i kärlek.

Tankar genom natten, mia.

2009-06-13 @ 00:19:45
Postat av: Mormor

Jag håller med Kajsa; en stor dag idag, för att Alfons föddes och fick bli en del av vårt liv... En glädjens dag, att fira att han kom till oss .Och en sorgens dag, att han inte finns här, att få krama och gratulera på sjuårsdan...



Älskar och saknar dig, Alfie. Så som jag älskar dina systrar. Du finns i dem, såsom de finns hos dig.



I natt flyger gyllene fjärilar över din grav... De är från din mormor, som saknar dig så det gör ont...



- Allt i livet är relativt; min glädje inatt inskränker sig till en tacksamhet över att du fick dö i din mammas och pappas säng, på den plats i världen, där du var mest trygg av alla...



Allt annat är sorg.



Kram till er alla genom cyberrymden, i ett hopp om att den når dit där inget längre är...



2009-06-13 @ 02:01:58
Postat av: Isa

Värme och kärlek och ljus till er! Och många tankar till Alfons som levde ett helt Alfonsliv trots att det var alldeles för kort....

Kram från en sorgesyster

2009-06-14 @ 16:23:53
Postat av: Maria Råberg

Vi hoppas att ljuset från Frankrike kom fram. Många grattis Alfons.

Kramar från Maria, David och Tim

2009-06-16 @ 11:18:08
Postat av: Anna-Lena

(Hoppas oxå mina ljus kom fram, posten från Norge tror jag tar lika lång tid som från... botswana?) Har varit inom och tittat på detta inlägg många ggr men inte sagt ngt. Känner mig alltid lite hämmad, kanske för jag aldrig upplevt ngt ens i nåarheten av att förlora sitt barn! MEN jag tänker på er mkt och hoppas ni känner omtanke och finner lite stöd här i bloggen oxå, från oss okända kända!?.. :) Kramar i kvällen.

2009-06-16 @ 21:39:14
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jag satt här och klickade från blogg till blogg. Levnadsöden, sorg, smärta och kärlek möter mig om vart annat. Jag stannar här ett tag och tänker på er och Alfons. Min son David skulle ha fyllt 13 år den 14 juni så jag vet hur det är att fira sitt barns födelsedag utan att få hålla i det, krama det och ösa kärlek over det. David dog den 20 mars 2008 efter tre års kamp mot muskelcancer (rhabdomyosarkom).



Många kramar till er

2009-06-16 @ 23:08:53
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Annika

Hoppas Alfons hade en fin 7-års dag med alla änglar!

2009-06-18 @ 11:06:35
Postat av: Christina i Torslanda

Hej kära familj,

Jag hoppas att Alfons födelsedag blev vacker och rolig och fylld av goda, glada minnen. Vad fin han var som liten - och väldigt lik sin mor! Undrar om han också hade växt upp till en ung man med ståtliga dinosaurieben :-)

Idag vill jag önska er en trevlig midsommarhelg. Vi firade sjuårskalas den 10 juni hemma hos oss, och den 15:e var det skolavslutning så morgondagens jordgubbstårta blir den tredje på en dryg vecka! Jag önskar så att Alfons också hade fått fira 7-årsdag i den vackra Sätarödsträdgården som man fått njuta av så många bilder på. Säkert hade han, liksom dottern här hemma, upptäckt att det är svårt att tugga jordgubbar när hälften av tänderna saknas. Men vem vet, det kalas som han fick fira nu kanske slog alla våra festligheter med hästlängder! Kanske var det ett enda vimmel av pirater och havsprinsessor, krokodiljägare och dinosaurietämjare?

Många varma kramar och försommarvindar skickar jag till er allihop!!

Christina.

2009-06-18 @ 15:34:44
Postat av: Anonym

Aids!!!!

2010-12-20 @ 13:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback