Torsdagen den 18 juni. Alfons födelsedag. Om Ljus. Om glädje. Om tårta. Om konst.

Kajsa!
Tack för att du fick Malmö att minnas Alfons.
Jag älskar dig!



T A C K :

för ljus,
för tro på godhet,
för omtanke,
för humor,
för långa och korta brev,
för berättelser,

för alla tankar till vår allra käraste

A L F O N S.



Ni är varma och otroligt fina människor.
Vi vill gärna att ni mailar er hemadress till oss så vi kan tacka:
[email protected]


Alfons födelsedagsplats på frukostbordet.


Eftersom det busregnade så tog vi bara ner ett par av de stor ljusen till graven. Alla de små tårtljusen som vi fick skickade till oss och till Alfons, kommer vi att tända vid speciella tillfällen, ämnade för Alfons.


Ljusen lyste verkligen upp och värmen var med oss hela dagen.


En vink från Alfons.


Alfons grav. Tack för att ni ville vara med och göra den så ljus och fin.


Hela familjen.

*     *     *     *     *     *     *     *     *    

Sen bar det av till Skånes djurpark. Regnet öste ner, men det var så skönt, så skönt, att leva. Det kändes lätt att andas, lätt att bara låta regnet leka tårar, lätt att vara. Jag tror att er omtänksamhet, delade upp sorgen och det är viktigt för mig att veta att han är ihågkommen, att Alfons fortfarande finns, inte bara hos oss, utan runtomkring, lite då och då.  


Fnitterungar.


Vera och Alma, hand i hand. Tanken binder ihop systrarna med Alfons hand i Almas, Kolmården i januari 2007. Tanken, att han orkade det, orkade springa, lite haltande, drygt en månad innan döden kom. Tanken och styrkan är förbluffande.
Den gör mig stolt.


En glad och fin regnbild.


Lykkeliten somnade gott.

 
Till sist kom vi till Alfons favoriter:
Alla Bambisarna!


*     *     *     *     *     *     *

Vi kom hem genomvåta, åt en snabb middag och gjorde jordgubbstårta. Klockan 19.27, Alfons födelsetid, hurrade vi, gladdes vi åt att han kom till oss.




Vi har varit med om dig. Vi kommer aldrig att förlora dig.



Catarina
genom
hela familjen Löv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack vännen!

Ni är så fina hela familjen, den trasiga och knasiga... Kan du höra melodin?

Det kändes skönt att tänka på Alfons och fnissa åt de busiga surikaterna, hajen som klappar på sköldpaddan etc. Att känna en fin barnslig glädje av att leva i nuet. Det låter som att ni gjorde samma sak.



Tänker på dig kära vän och på barnet som du fattas!

Ni finns alltid i mitt hjärta.

Kramar K

2009-06-18 @ 21:47:20
Postat av: Malin

Kära älskade syster. Och kära älskade Kajsa. Älskar er

Postat av: Elin A

Oj oj vad fint det ser ut hos Alfons på hans födelsedag! Ska visa dottern imorgon den lilla piraten som hon valde i affären:)

Åh vad fint det var som er vän Kajsa fixat. Har hon målat det själv?? Är det i Malmö eller?

Önskar er hela familjen Löv en jättefin midsommar. Många varma kramar Elin

2009-06-18 @ 21:50:02
Postat av: Petra på dagis

Tack snälla ni för att ni hjälper oss att minnas Alfons så. Det blir så verkligt allt, så levande. Aldrig ska jag glömma dessa ögon, "undermärkliga" minen, skrattet, ja allt som är Alfons. Aldrig glömmer jag dig, Alfons Gunnar Malcolm Löv<3

2009-06-18 @ 22:56:09
Postat av: Jenny i Dalby

Åh vilka fina bilder från vad som ser ut att ha varit en väldigt fin och glad dag!

2009-06-18 @ 23:16:29
Postat av: Janina i Röstånga

Å, vilka fina bilder!

Underbar målning (impad) och vilken ljussamling.

Härligt att avslutningsvis se Alfons sticka ut tungan i en prutt. !!

Vi ses i sommar på någon fin strand!

Kram

Janina

2009-06-18 @ 23:27:05
Postat av: sanna

som ni värmer, och som alfons finns.

också hos mig.

varmaste kramar och tankar till

hela familjen löv

2009-06-19 @ 00:21:49
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Så mycket fina bilder. Den längst ner, den på Alfons, är bara så fin. Man riktigt ser glimten i ögat.

Själv klappade jag på er där ni står på spiselhällen.

Kärlek!

2009-06-19 @ 09:57:09
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Helena

Jag har som inga ord, men vill TACKA återigen för att ni delar detta med mig/oss. Hoppas ni förstår vad Alfons och ni alla har fått för inverkan på så många. Tack.



Tänker på er.

2009-06-19 @ 09:59:59
Postat av: malin

åh, nu önskar jag att jag skickat ett ljus då jag följt er så länge... men jag tänker på er varje gång jag åker igenom sätaröd och önskar er all lycka.

2009-06-19 @ 11:22:46
Postat av: Johanna

Vilken fin Alfons-dag... jag ryser när jag ser alla fina bilder, fina ljus och fin ni.



Ni är så speciella, alla ni i familjen Löv. Jag är så tacksam över att jag fått följa er i bloggen, följa Alfons tid med oss, och tiden efteråt...



Jag hoppas att ni får en fin Midsommarafton med jordgubbar, dans och kramar



STOR KRAM



Johanna

2009-06-19 @ 14:50:45
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Anna-Lena

Vad fint ni hade det! Vad glad jag blir!.. Det värmer att se att så många sänt er ljus! Medmänsklighet är ngt av det bästa... Kramar till er!

2009-06-19 @ 22:11:00
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Ulrika Färemo

Kajsa.... Sååå fräckt!!!

2009-06-20 @ 02:14:35
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vilken härlig tårta, mums.



Ja ingen kommer att glömma fina Alfons och hans härliga familj.



Kramar.

2009-06-20 @ 08:27:32
Postat av: Moa

Riiiktigt snygg bild som kajsa gjort!

kram!

2009-06-20 @ 21:56:57
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Annika

Blir alldeles tårögd. Vilken fin Alfons-dag ni verkar haft!

2009-06-22 @ 12:34:45
Postat av: Anna Rosensköld

Så fint ni hade gjort på Alfons dag med alla ljusen. Det känns fint att se ljuset från Oscar hos Alfons. Den 12 juni åkte vi till Legoland med Barncancerföreningen och tänkte då på er. Inatt körde jag genom Sätaröd med mina tre pojkar och berättade att här bor ni.

Jag gissar att Kajsas målning är P-huset Anna, ska gå dit.

2009-06-28 @ 19:51:27
Postat av: Anonym

Så fint ni hade gjort på Alfons dag med alla ljusen. Det känns fint att se ljuset från Oscar hos Alfons. Den 12 juni åkte vi till Legoland med Barncancerföreningen och tänkte då på er. Inatt körde jag genom Sätaröd med mina tre pojkar och berättade att här bor ni.

Jag gissar att Kajsas målning är P-huset Anna, ska gå dit.

2009-06-28 @ 19:53:50
Postat av: ina

Hej! Jag var här för ungefär ett år sedan. Och nu kom jag tillbaka lite efter Alfons födelsedag. Grattis, lillpojken! Vilken underbar familj ni är! Vilken sammanhållning! Och Alfons är med er överallt. Det känns. Var rädda om er! Kram!

2009-06-29 @ 09:39:13
URL: http://iinnaa.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack för att ni delar med er. Stora kramar till er alla.

2009-07-01 @ 15:14:05
Postat av: Jenni

Er styrka är beundransvärd! Vill bara skicka en stor kram och berätta att jag, trots allt det fruktansvärda som hänt er, funnit lite styrka och kraft i det du skriver...

Tack för att du delar med dig!

2009-07-11 @ 23:22:49
URL: http://www.jenni80.bloggsida.se
Postat av: Rakel

Vad fina bilder!+ Jag fattar nästan inte att ni fick så många ljus.



Kram Rakel

2009-07-16 @ 14:57:00
URL: http://raklan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback