Måndagen den 12 oktober. Kvällsläsning.

 

Lykke bestämmer kvällssaga från bokhyllan med den finaste av finaste blickar.
Hon bläddrar, smakar och ljudar fint på sitt eget kloka vis.

Vi har det svårt nu, åter till ångestberget,
för att klättra med förhoppning om att
ta oss upp. Berget känner vi, detta
är bara en annan sida.

Barnen med höstkinder
får mig att leva,
deras väsen säger
Det blir alltid bra igen, mamma.


 

Varje ord bär
hela sin förtvivlan
hela sin glädje
Vi bär varandra.

-Göran Sonnevi-


Catarina


Kommentarer
Postat av: Sofie

Älskar er, alla sex. Du vet var jag finns, om det är något.



Och du är alltid välkommen. För en kopp te, eller den där krogrundan. Alltid.



Kärlek!

2009-10-12 @ 20:18:27
Postat av: Catarina Löv, mamma till Alfons

Tack fina Sofie. Ja, jag vet. Tack!

2009-10-12 @ 20:21:06
Postat av: Johanna

Stor stor kram till er alla!!!

Postat av: Tess

Åhh fina ni, känner med er i hjärtat.. vad kan jag säga..

Livet är sååå jävla orättvist..



KÄMPA



kram Tess mamma till Liam & Leo

2009-10-13 @ 07:19:27
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste!

2009-10-13 @ 07:59:40
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Janina i Röstånga

Känner samma här. Vi tar alltid emot er. Te och bröd finns alltid hemma!



kram i höstvinden. janina.

2009-10-13 @ 10:17:57
Postat av: Elin A

Tänker på er i hösten! Vad lik Lykke är dig Catarina på denna bilden:) Så söt så:)

Många varma kramar Elin

2009-10-13 @ 15:31:06
Postat av: Anonym

Måste bara få skriva att Lykke är så lik dig Catarina!

Och samtidigt sända en varm kram i detta kalla höstrusk!



kram

Veronika i Örebro

2009-10-13 @ 23:17:20
Postat av: Elisabet Roslund

Ja, varför inte komma in en sväng till mig/oss när ni är i Malmö. Skulle vara kul att få prata med er.

Jag läser ofta dina ord Catarina och jag ser alltid Alfons framför mig, Alfons och älgmakaronerna.

Kram/Elisabet

2009-10-14 @ 15:39:39
Postat av: mia

Håller med de andra här ovan, vad stor Lykke ser ut och va lik hon är dig , Catarina.

Fina, fina, flickor mitt i höstmörker invid ångestberg. Kramas , älska, sakna och gråt. Läser och lyssnar och önskar att det fanns något att göra. Varma kramar och tankar genom dagar och nätter, mia.

2009-10-16 @ 12:04:34
Postat av: Hanna

Åh fina ni. Vad söt Lykke är!

Kramar

2009-10-19 @ 22:54:50
Postat av: Anonym



Orden blir som pilar, de träffar mig rakt in i mitt mest tillslutna inre. Vilken kraftfull och fullständig kvinna du är Catarina, all kärlek till dig och din fina familj, Alfons när jag träffar dig i himlen ska du få en lång kram fylld med kärlek och värme.

2009-10-22 @ 09:08:47
Postat av: Tess

Hej Familjen,

Tänker på er så ofta och förstår att ni har det svårt....

Hoppas helgen kommer göra er gott när ni alla får vara tillsamns och vila upp er..

Jag vet inte vad jag ska säga/skriva.. vill bara att ni ska veta att vi är många som bryr oss om er här ute fast ni inte ser oss..



Kram Tess mamma till Liam & Leo

2009-10-23 @ 11:58:13
Postat av: Elliots pappa

Tårarna kommer från någonstans djupt inom mig som inte går att kontrollera. Vreden, ångesten och den fruktansvärda maktlösheten tar ett järngrepp om mitt hjärta och vräker ut sina svarta tomma outhärdliga vrål.



Trots att jag aldrig träffat Alfons eller hans familj, trots att jag har välsignelsen att ha en frisk pojke. Trots... eller just därför.



Alfons ger en pappa som han aldrig visste fanns kraft och ork att fortsätta vara stark, att leva för sin son och ge allt för att den pojken ska förstå och glädjas åt livet och hur fantastiskt det är!



2009-10-24 @ 18:42:02
Postat av: Anonym

Första gången jag läser denna sida. Tårarna kommer från någonstans djupt inom mig som inte går att kontrollera. Vreden, ångesten och den fruktansvärda maktlösheten tar ett järngrepp om mitt hjärta och vräker ut sina svarta tomma outhärdliga vrål.



Trots att jag aldrig träffat Alfons eller hans familj, trots att jag har välsignelsen att ha en frisk pojke. Trots... eller just därför.



Alfons ger en pappa som han aldrig visste fanns kraft och ork att fortsätta vara stark, att leva för sin son och ge allt för att den pojken ska förstå och glädjas åt livet och hur fantastiskt det är!



2009-10-24 @ 18:42:58
Postat av: Tess

Hoppas ni får en mysig helg..



massa kramar Tess mamma till Liam & Leo

2009-10-30 @ 14:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback