Måndagen den 27 april. Om backar.

För fyra veckor sen fick jag en allergisk reaktion, utlöst av stress. Det viktiga är inte hur det gick till, utan att stanna. Stopp. Här och nu. Jag passar inte in i det ekorrhjul som samhället erbjuder. Jag behöver landa, hitta fokus och andas. Jag behöver lära mig att göra saker, de som är viktiga, utan att drabbas av hjärtklappning eller av att det svartnar för ögonen.
Jag ställer in det mesta och gör bara det jag vill. Och orkar. Fokus på skolan, där jag har stöttande lärare. Fokus på barnen, att vila i deras existens. Fokus på Alfons - där minnen ibland är glasklara.
Jag har turen att inte vara ensam. Jag har vänner som betyder energi. Jag har bloggen och alla er som kanske vid detta laget känner mig bättre än vad jag gör själv.

Idag är Vera sjuk med hosta och förkylning. Idag är jag hemma med henne och passar på att vila lite själv också.

Lite bilder, bara för att det var så längesedan.

Catarina



Vera-älsklingen på Brösarps Backar den 11 april 2010.


Backarna i Brösarp. Att vila ögonen på. 2010-04-11


Jag och Lykke. Haväng 2010-04-11


Att känna. Att närvara. Haväng.


Familjen gör en udde. Haväng 2010-04-11


Lykke-liten samlar sten. Haväng 2010-04-11


Tokiga vänner föder tokiga barn. Johanna och Joseph. Daniel i bakgrunden.



Ensamstund när barnen har somnat. Annars skulle jag inte orka.


Kommentarer
Postat av: Elin A

Stor kram till dig Catarina! Vad fina bilder på familjen:)

Hoppas du snart mår bättre från stressen. Ser så härligt ut på stranden. Tänker på er ofta.

Många varma kramar Elin

2010-04-26 @ 11:11:02
Postat av: tok

Vad vore livet om man inte får vara tokig? ;)kärlek och energi till dig. puss

2010-04-26 @ 11:15:09
Postat av: Anonym

Fina bilder på familjen! Hoppas att du snart mår bättre. Kram

2010-04-26 @ 11:52:48
Postat av: Tova & Lovisas mamma

Ta hand om dig!

2010-04-26 @ 11:56:26
Postat av: Tess

Finaste du Catarina, ta hand om dej...Du är viktig.

Ni är så fina allihopa på bilderna...



Skickar (förhoppningsvis) massa sol och en underbart ljummen vårdag..



Tusen kramar och tankar

Tess mamma till Liam & Leo

2010-04-26 @ 12:41:47
Postat av: mia

Vila, andas, lukta i barnens hår, låta solen värma ansiktet och äta stora glassar. Det borde du få göra varje dag. Ibland kan jag tycka om när bara ETT av barnen är hemma och lite lagom sjuk, så man får tid att göra saker tillsammans bara vi två. Hoppas att ni får en fin dag, du och Vera trots hosta och förkylning. Tänker ofta på er alla! Kramar och tankar genom dag och natt, mia.

2010-04-26 @ 13:11:28
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste! Jag vill också ha nära till havet :( Var rädd om dig du finaste och pussa på lövhögen!

Postat av: sofia

Hej finaste.

Livet går så väldigt fort, varför se till att det går ändå fortare. Jag tror att efter man varit med om en sårbar upplevelse, är man delvis känsligare men också att tiden blir mer värdefull. Jag håller med dig, att vara nära sina kära och vara i nuet är som balsam för själen. När mitt liv rullar för fort brukar jag stanna, se mig omkring och påminna mig själv att befinna mig här och nu..

Vilka fantastiska bilder och som vanligt känner man så mycket känsla i dom..

2010-04-26 @ 15:00:58
URL: http://fiffizz.bloggsida.se
Postat av: Tobbe

Ni e bra fina, syrran. Puss

2010-04-26 @ 15:13:19
Postat av: Johanna

Åh finaste du, ta dag för dag, njut av allt runt om dig. Ta hand om dig, andas, njut...



Massor med fina tankar till dig och din fina familj

2010-04-26 @ 18:40:30
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Tänker på dig och familjen ofta mer än jag kommenterar. Vet du när boken kommer ut?

Var rädd om dig och njut av här och nu.

Krama om flickorna från mig

/Ec

2010-04-26 @ 19:02:10
URL: http://echolmqvist.blogg.se/
Postat av: Helen

Kärlek och kraft till er

kram Helen

2010-04-26 @ 20:53:55
Postat av: A-K

Så fina. Precis som orden. Vila, njut av våren och landa. Stor varm kram

2010-04-27 @ 08:46:13
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Marie från Hörby

Vilka fina bilder på era fina barn. Så stora de har blivit!

Var rädd om dig!

2010-04-27 @ 09:34:48
Postat av: Veronica

Alfons finns i mina tankar,

fina pojken!

Ser honom stolt på sitt fina skepp,

med sjalett eller sjörövarhatt på huvet!

Känns gott att tänka på honom,

han har lärt mig att värdesätta de enkla tingen som man annars inte ser.

Kram till dig Alfons o till din fina familj.

2010-05-03 @ 17:48:35
Postat av: Janina i Röstånga

Alfons lär oss att ta till vara på det goda i livet och att inte ta något för självklart....

Vi är många som tänker på honom och er med hopp om lekträff i sommar!

kram

Janina

2010-05-05 @ 10:10:08
Postat av: Suzanne

Brösarps backar..vackra bilder på familjen.



Ta vara på de tillfällen som bjuds att bara VARA; det är sorgligt underskattat i vår stressade tid.

Ibland när mina barn var små så tog jag mig en VAB-dag trots att alla egentligen var friska..vi var hemma alla tre och bara hade en skön vilodag.

Sen mådde vi bättre igen och orkade ett tag till i det ständigt snurrande ekorrhjulet.

2010-05-07 @ 19:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback