Söndagen den 19 december. Om examen.

Åter en natt med snöfall och nu är det nästan så som de sista dagarna i Alfons liv. Lagom till jul. Och det fortsätter att snöa. Barnens glädje är redan stor, och inom mig finns det en hoppfull jullåga. Allt känns lugnt, och snön gör sitt.

Om två dagar tar jag examen som Undersköterska. Jag har, med bravur, klarat alla de kurser jag anmälde mig till för snart ett och ett halvt år sen. Då, var det en tid, då min kalender krävde stora luckor för att ens orka tänka. Nu, har jag lärt mig sätta stopp när orken tryter, men även att ha lektioner och praktik varvat. Jag tänker att det är framsteg när tillståndet har varit levande död.

Jag gjorde 6 veckors praktik i höstas, på KK-Gynavdelningen i Kristianstad. Personalen där finns bara att skryta om och vilket arbete de utför! Jag trivdes väldigt väl och vet ännu mer nu, att jag har valt rätt väg att gå.

Året som följer kommer jag att ägna åt studier på distans, för att nästa vår - äntligen - börja läsa till sjuksköterska! Jag är så stolt och tillfreds med att denna första tid med studier har gått vägen.

Så, om det finns någon som tillsammans med mig vill fira livet och upprättelse, så skulle jag vilja uppmana till att skänka pengar i Alfons namn, till barncancerfonden. Det ska jag göra - nu.

Till minne av Alfons Löv - följ länken:
http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Till-minne-av-Alfons-Lov/

Catarina

Jag vill gärna visa, finasta ungarna på muséet i Malmö en kylig novemberdag:


Möte med vildsvin. Lykke, jag, Alma-Lee och Vera.


Finaste Lykke och Vera.

Och lite blandade höst-/vinterbilder från Sätaröd:


Alma-Lee, stora skoltjejen, pratar allvar med sin pappa.


En bild på min lillebror Tobbe med Vera i famnen, dagen då vi fick veta att hans chanser till bot från epelpsin har nått vägs ände. Han kommer inte att bli frisk. Vi är ledsna för din skull Tobbe, men du är världens kämpe!

 
Så, en bild på vår värpande, och hittills enda, höna. Hon kommer in ibland för att äta lite extra god mat tillsammans med katterna. Egentligen tror hon nog att hon är en katt. Ibland en papegoja. Hon heter Amanda, efter den ständiga Amande Jenssen.


Snöunder i Kristianstad. Vi är på julskyltning! Barnen och Christian.


Mamman och barnen. Vi älskar snö!!!


Kommentarer
Postat av: Marina

Du ska vara riktigt stolt över dig själv! Så härligt att kunna nå sina mål/delmål.



Jag är också undersköterska och vet alltså vad utbildningen innebär.



Ha en fin adventshelg!

Postat av: Maria Nyberg

Stort grattis till dig!Är också uska och vet att studierna är krävande!



Ha en fin helg!

2010-12-19 @ 10:48:26
Postat av: Anonym

GRATTIS Catarina. Starkt jobbat, nu är du en bra bit på väg till bm (för det är väl det som är målet än??)Flickorna växer så det knakar ser jag på fotona - fina tjejer. Ha en riktigt God Jul hela familjen. Kram

2010-12-19 @ 11:23:49
Postat av: Lotta på Mvc

....det var jag som gjorde ovanstående inlägg. Kram igen

2010-12-19 @ 11:29:15
Postat av: Tess

Grattis till examen!!!

Kära nån va stor Lykke blivit, nu är hon verkligen en liten tjej..

Ni är så fina allihopa..

Ska skänka en slant till Alfons insamling..absolut!!..Sjörövarprinsen<3



God jul på er och hoppas ni får sköna dagar.



Kram Tess mamma till Liam & Leo

2010-12-19 @ 11:36:54
Postat av: Tobbe

Puss!

2010-12-19 @ 13:10:54
Postat av: Elin A

Åh vad roligt att se fina foton på er! Stort grattis till din examen Catarina!

Har skänkt en slant till forskningen och la en länk på min FB sida.

Många varma kramar till er alla och önskar er en fridfull jul!

2010-12-19 @ 13:18:03
Postat av: Märta Råberg

Ja, du ska vara stolt över dig - din examen. Men du ska också vara stolt över mycket annat som är du!

Kramar

2010-12-19 @ 15:18:58
Postat av: Gunilla i Dalom

Varmaste! Underbara bilder på er, ni finaste !

2010-12-19 @ 15:29:13
Postat av: Carina o Rasmus

Åh, vilka fina bilder på söta tjejerna!! Vi ska tänka extra mycket på Alfons och självklart ge ett bidrag. Och vilket fantastiskt arbete du har åstadkommit med studierna!! Grattis!!! Kram Carina o Rasmus från ett snöigt Göteborg

2010-12-19 @ 19:05:01
Postat av: ditte

<3

2010-12-19 @ 20:48:30
Postat av: Marie från Hörby

Stort grattis till din examen! Du har verkligen varit jätteduktig.

Vad stora flickorna har blivit, och så söta de är.

Ni och Alfons finns ofta i mina tankar.



Hoppas ni får en fin jul med massor med god mat, julklappar och snö.



Kram

2010-12-20 @ 09:25:47
Postat av: Janina i Röstånga snöyra

God Jul på er alla människor och djur! Fina bilder på fina barn! (Vad stor Lykke blivit!) OCH lycka till vidare med studierna!

Kram

2010-12-21 @ 20:33:09
Postat av: Moa

Jättegrattis till din examen!

Härligt att få se alla bilder på er och barnen. Vad stor Lykke har blivit! Känner knappt igen henne ;) Kram!

2010-12-22 @ 14:01:28
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Evelina

JÄTTESTORT GRATTIS till examen :D Starkt jobbat! Massa kramar!

2010-12-22 @ 22:14:16
Postat av: Linda på Lingon

Grattis!!

hoppas ni haft en fin jul. Lykke är så lik Alma på bilden där hon står med Vera i någon slags tegelsak. Vi ses snart hoppas jag.

Hälsa familjen

kram

2010-12-25 @ 17:22:37
Postat av: mia

Stort stort GRATTIS Catarina!!! Du klarar säkert resten av den studieväg du satt ut åt dig med samma bravur. Du kloka och förståndiga kvinna. Underbar snöbild på hela familjen på julskyltningen! Tankar genom natten , mia.

2010-12-30 @ 00:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback