Tisdagen den 2 mars. Alfons dag.

image115

Sång till friheten. Alfons sång.


http://www.youtube.com/watch?v=ZpFWrR9XZ6A



Tisdag morgon. Himlen är hög och solens strålar färger skiftande i horisonten nedanför åsen. Huset andas ro och stillhet, inför den död som vi idag återupplever. Inför Alfons är respekten stor. Att följa honom i det liv som blev hans och tillsammans hjälpa honom in i den död som kom att bli hans befrielse. Trots att han inte ville dö. Att kunna släppa alla om och måsten och finna ro i att vi gjorde det bästa för honom. Alla beslut om vidarebehandlingar. Alla vägar var redan trampade, och hoppet fanns inte längre att finna. Vi visste att livet skulle ta slut.

Idag lever vi vidare. Lite krumt högburna. Lite sorgsna, men rika på livet. För det mesta är det att ta vara på. Att se vad som finns, vad som fanns. Att leva här och nu. Tiden finns inte. Men ändå; 3 år.

Catarina


Kommentarer
Postat av: Tess

Jag har Alfons dag här med, en dag att minnas..en liten stor hjälte, en underbar liten kille, storebrosa till fina flickor, kusin, kompis och någons älskling... den modigaste 4 åring jag hört talas om..



Massa kramar till er underbara föräldrar, han kunde inte fått bättre..jag tänker på er idag..



Tess mamma till Liam & leo

2010-03-02 @ 08:02:07
Postat av: Elin A

Vårt nalleljus på köksbordet brann imorse för Alfons. Tänker på er!

Många varma kramar Elin

2010-03-02 @ 08:11:20
Postat av: Ellen

Jag minns hur märkligt och orättvist det kändes när vi båda gick i väntans tider. Jag väntade på att mitt barn skulle födas och du väntade på att ditt barn skulle dö. Det är inte rättvist på något plan.

2010-03-02 @ 08:14:49
Postat av: Tobbe

Jaf du, och nu är det på minuten tre år, nu tänder jag hans ljus och tittar på det resten av dagen.



Puss och kram t er och töserna

2010-03-02 @ 08:27:40
Postat av: Anna-Lena

Tänker på dig, er och vi ska tända ett ljus här och prata om livet och döden och en liten, stor, svag och stark pojke som heter Alfons idag! Kramar

Postat av: Maria Nyberg

Hos oss minns vi Alfons (som vi inte kände rent fysiskt), genom att vi numera alltid serverar ananas när vi har taco kväll:)!

Först undrade alla varför jag ställde fram ananas, och då fick jag chansen att berätta om Alfons och erat öde. Nu är ananas ett uppskattat och självklart tillbehör på bordet!

Så fin bild på Alfons:)!

2010-03-02 @ 09:19:40
Postat av: Ida

Har under alla år jag följt bloggen gråtit varje gång jag läst. Sedan mitt första barn föddes för ett år sedan är gråten en helt annan. Nu kan jag, även om jag aldrig kan veta hur det känns att faktiskt förlora sitt barn, känna den oerhörda rädsla och panik som blotta tanken på att förlora min lille kille ger.



Tänker på er.

2010-03-02 @ 09:48:51
Postat av: Maria

Tänker på er och Alfons.

2010-03-02 @ 10:29:17
Postat av: A-K

Jag tänder ljus idag och tänker fina tankar. Stor varm kram

2010-03-02 @ 11:05:06
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: gunilla i dalom

Varmaste!

2010-03-02 @ 11:23:38
Postat av: Anna Rosensköld

Idag tänker jag på er och jag blev så glad när jag fick se fotot på Alfons.

2010-03-02 @ 13:06:36
Postat av: Mona Björnfot

Många kramar till er från Noel Björnfots faster

2010-03-02 @ 13:56:45
Postat av: Sara

Många kramar till er, denna sorgesamma dag.Mina tankar finns hos er idag, och finaste Alfi.

2010-03-02 @ 15:02:51
URL: http://sarakarinsofia.blogspot.com
Postat av: Tova & Lovisas mamma

Idag tänker jag på skeppet som Alfons seglade iväg med. På alla pirater som han leker med där han är nu med morfar Gunnar.Sänder en varm tanke till er som måste överleva och leva.

2010-03-02 @ 15:20:11
Postat av: Lotta

Kramar till er och Alfons

2010-03-02 @ 15:20:24
Postat av: Elisabet Roslund

Tiden står still hos mig just nu, allt är tyst runtomkring, jag varken hör eller ser något, jag bara tänker........bara tänker på Alfons......och på min egen ängel Mattias.............tankar som snurrar i ett lugn trots allt.

Kram/Elisabet

2010-03-02 @ 17:56:33
Postat av: Moa

Många kramar till er idag. Det finns inte mycket annat att säga...

2010-03-02 @ 18:43:02
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Lisa

Tänker på er idag !

Kram

2010-03-02 @ 18:55:46
Postat av: Isa

Tre år... Så längesen och så alldeles nyss... Tänker ofta ofta på Alfons och er trots att jag aldrig träffat er men genom dina ord och din värme känns Alfons så levande för mig och vi delar så många erfarenheter, många som man helst velat slippa och andra som har berikat våra liv.

Varm kram Isa, sorgesyster, med Evelina i hjärtat

2010-03-02 @ 18:59:24
Postat av: Kristina

Idag har mina tankar gått till dig Alfons. Fina lilla pojke.

2010-03-02 @ 21:35:03
Postat av: Malin i Orsa

Kram

2010-03-02 @ 21:51:04
Postat av: Tess

Vill skicka en sista kram och tanke innan läggdags.. Tårarna har runnit många gånger idag & rinner igen...

Jag är så ledsen för er skull, känns som mitt hjärta går i tusen bitar när jag tänker på er & Alfons denna dag för 3 år sedan...



Massa kramar och kärlek



Tess mamma till Liam & Leo

2010-03-02 @ 22:19:09
Postat av: sanna

Sänder tankar och kramar ut i vinternatten som snart, förhoppningsvis går mot vår. All kärlek till er.

2010-03-02 @ 22:35:07
Postat av: mia

Alfons, jag hoppas att du har det fint och roligt på alla vis längst fram i fören på sjörövarskeppet. Att du känner hur alla de du älskar finns med dig där och att allt är bra. Kanske kan du också nånstans förnimma alla tankar som går till dig idag och alla dagar. Värme och kärlek, frid och glädje skickar jag till er alla i familjen Löv denna denna dag som blev Alfons stora resdag. 3 år, ett ögonblick och en oändlighet... Kramar och tankar genom natten, mia.

2010-03-03 @ 00:43:50
Postat av: Johanna (Ebbes mamma)

Tänker på er.

2010-03-03 @ 01:35:06
Postat av: Janina i Röstånga

Jag önskar att det fanns några magiska ord som kunde ställa allt tillrätta igen...

Kramar från oss i skenet av en tänd lykta.

2010-03-03 @ 21:11:23
Postat av: Petra

Så mycket känslor, saknad, glädje att fått lära känna Alfons med denna fantastiska framtoning av "Sång till friheten" Kärlek <3

2010-03-04 @ 13:57:09
Postat av: Susanne

Jag har nu följt er blogg sen Alfons levde, och än idag rinner tårar när man läser era ord.

Kramar & kärlek

2010-03-04 @ 18:07:34
Postat av: Johanna

Finaste Alfons, tre långa år har du varit på sjörövarskeppet!!! Hoppas du har det bra där du är...



Meddelar försiktigt att jag fick en son i tisdags den 2 mars, en vacker pojke och jag känner mig stolt att min son fick födas just denna dag. Alfons kommer alltid att finnas vidare hos mig, och hans dag kommer alltid påminnas genom min son.



STOR KRAM TILL ER

2010-03-04 @ 19:11:24
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: sanna

allra finaste fina pojken som seglar på sitt skepp, högt ovan stjärnorna. Många många tankar och kramar till er alla.

2010-03-04 @ 20:26:59
Postat av: Mor Duktig

Nu ska jag torka mina tårar och gå in till mina sovande barn, stryka dem över pannan och pussa på dem. Glad över att vi har det bra!



Tack för att du påminde mig om det. (Jag råkade bara trilla in, av ren slump)

2010-03-04 @ 23:25:41
URL: http://morduktig.blogspot.com/
Postat av: charlotte

Min mormor dog i cancer, jag vara bara fem så jag minns inte så mycket. Men det här berör mig verkligen. Läste en bok som heter Jag är kvar hos er. Den handlar om en tjej som har cancer. Minns inte exakt men jag tror att det var hennes mamma och kompis som berättade.

Jag är ung, bara 16 år, och jag antar att jag inte anar en bråkdel av eran sorg. Men när jag tänker att det kunde vara min lillebror som hade cancer kommer tårarna.

Tack för att du skriver om det här. Det får mig att se allt gott i mitt liv.

2010-03-05 @ 22:05:22
URL: http://charlotteriksson.blogg.se/
Postat av: Maria i Vagnhärad

Fina fina Alfons som kämpat så mycket.



Tre år redan, så länge sedan... Känns inte som det.



Massor av kramar till familjen

2010-03-18 @ 11:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback